اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چند خبر از تئاتر| معرفی هیئت داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر دانشگاهی

مسعود دلخواه،شهرام زرگر، محمد مساوات، مهدی مشهور و نوید محمدزاده هنرمندانی هستند که در ایام برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به عنوان هیئت داوران بخش صحنه، به ارزیابی آثار اجرایی این رویداد می پردازند.

چند خبر از تئاتر| معرفی هیئت داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر دانشگاهی

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس،‌ دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران اسامی هیئت داوران بخش صحنه این رویداد را منتشر کرد.

مسعود دلخواه،شهرام زرگر، محمد مساوات، مهدی مشهور و نوید محمدزاده هنرمندانی هستند که در ایام برگزاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به عنوان هیئت داوران بخش صحنه ، به ارزیابی آثار اجرایی این رویداد می پردازند.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران  به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸  به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

* الناز حبیبی با «شاه ماهی» به صحنه می‌رود

«شاه ماهی» به کارگردانی رضا بهاروند آماده اجرا می‌شود. در کنار الناز حبیبی، سارینا ترقی، فائزه یوسفی و پرستو معین‌،  دختران «شاه ماهی» هستند. 

پیش از این، حضور  امیر‌ جدیدی و علی شادمان، در «شاه ماهی» اطلاع رسانی شده بود. نمایش«شاه ماهی» به کارگردانی رضا بهاروند و تهیه کنندگی محمد قدس و امیر جدیدی،  نوشته ى مشترک احمد سلگى و رضا بهاروند است که از اواسط اردیبهشت ساعت ۲۱ در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود.

*فراخوان اجرایی ایران تماشا از تولیدات آثار نمایشى در سال ۱۳۹۸ منتشر شد

تماشاخانه ایران تماشا در جهت پیشبرد اهداف هنر متعالی تئاتر  در نظر دارد  از تولیدات نمایشی و آثار با کیفیت با شرایط ویژه و حمایتی اقدام نماید به همین منظور از گروه های حرفه ای شهر تهران دعوت به عمل می آید.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌هاى ۸۸۹۳۵۶۶۳ و ۰۹۰۳۴۹۳۴۱۶۷ تماس حاصل کرده و یا از ساعت ١٤ الى ۲۱ به تماشاخانه ایران تماشا واقع در خیابان انقلاب ، بین پل کالج و خیابان ویلا، کوچه سمنان پلاک ٣ مراجعه کنند.

*نمایش «ملاقات» اواخر هفته در دو نوبت به صحنه می‌رود

نمایش «ملاقات» به کارگردانی پارسا پیروزفر به دلیل استقبال تماشاگران روزهای پنجم و ششم اردیبهشت در دو نوبت میزبان علاقه‌مندان تئاتر است. اجرای اول این اثر نمایشی طی روزهای یاد شده ساعت ۱۷ و اجرای دوم ساعت ۲۰ خواهد بود.

نمایش «ملاقات» نوشته فریدریش دورنمات، با ترجمه و به طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر با بازی بازیگران(به ترتیب حروف الفبا) : علی ابدالی، نسترن امیرعبدالهیان، زینب ایزدپناه، رضا بهبودی، افسانه پرمر، پانته‌آ پناهی‌ها، پارسا پیروزفر، سیاوش چراغی پور، احسان حاجیانی، مهدی حسینی نیا، افشین خورشید باختری، امید رضایی، مونا رضایی، امیر صادقی، مجتبی علیرضالو، مونا غیاثی، نسیم قدس الهی، نیما قطبی، تیام کریمایی، سیاوش کریما، هومن کیایی، امیر محمدی، ایوب محمودنیا، مریم مسچیان، بهاره مصدقیان، نیما مظفری پور، الکس ملک کرم، داریوش موفق، مهدی میلانی، پیمان ناجی، امیر هرمزی نژاد در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود.

نمایش «ملاقات» که از ۱۲ اسفند ماه ۹۷ اجرای خود را آغاز کرده تا روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۸ روی صحنه خواهد بود.

*نقد جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

نشست «نقدِ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» با حضور هنرمندان، مسئولان و صاحب‌نظران این حوزه روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. این نشست با رویکرد ارزیابی سی و هفت دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر و با هدف نقد و بررسی این رویدادِ بااهمیت تئاتر کشور روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت اجرا می‌شود.

این نشست توسط مدیریت انتشارات و پژوهش اداره کل هنرهای نمایشی و با مشارکت کانون تئاتر دانشگاهی این اداره کل برگزار خواهد شد.

نشست «نقدِ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» قرار است در چند پنل و با حضور هنرمندان، مسئولین و صاحب‌نظران هنر تئاتر در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شود و در موعد مقرر در خصوص جزئیات و شرح دقیق آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

هنرمندان می‌توانند تا دو روز قبل از برگزاری این نشست، پرسش‌ها و دیدگاه‌های خود را به رایانامه namayeshiran@gmail.com ارسال کنند تا نظرات ایشان به ستاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و مسئولان برگزاری نشست منتقل شود.

*چیزی شبیه زندگی در عمارت نوفل لوشاتو تماشایی می‌شود

نمایش چیزی شبیه زندگی از روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.
این نمایش به نویسندگی زنده یاد حسین پناهی، طراحی و کارگردانی امیر کلهری پور و تهیه کنندگی منصور صوفی از روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود. 
در این اثر نمایشی حمیدرضا معدن کن، منصور صوفی، نساءیوسفی، سحرنازعباس زاده، عطیه ترابی، سحر آقاسی، کیمیا گیلانی، محمد موحد نیا، شیدا مقدری، نگین صدر، بهار صبوریان، سارا شاهمرادی، کیانا بخشی، فاطمه نوروزی، امین آقایی، زینب هرمزی و دنیا پهلوانی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین موسیقی این نمایش را گروه موسیقی سپندارمذ باهنرمندی مینا حسنخانی: کمانچه، ویولن، آوا؛ آرمان زمانزاده: دیوان، تار؛ آرمین زمانزاده: بندیر، تنبک؛ مبینا چاپی: کالیمبا، بلز، سنتور، کاخن، آوا؛ احسان عسگری: ویولن، گیتار، آوا برعهده دارد.

در خلاصه داستان نمایش چیزی شبیه این زندگی آمده است: مربوط به پایان نامه دانشجویی می‌باشد که در طول زندگی خود سختی‌های زیادی را لمس کرده و در روند کار کردن پایان نامه خود مادرش فوت می‌کند که باعث آشفتگی ذهن کارگردان و تاثیرش در اجرا دیده می‌شود.

* بازیگران نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند»

گروه بازیگران نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند» تولید تازه تئاتر مستقل اعلام شد. این نمایش به کارگردانی هستی حسینی از ۱۵ اردیبهشت ماه در تئاتر مستقل روی صحنه می‌رود. اسامی به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است: مهدی پاکدل، خاطره حاتمی، عباس خداقلی‌زاده، شهروز دل‌افکار، سارا زینعلی، الهه شه‌پرست، مهدی کوشکی و مجید نوروزی.

نمایشنامه «وقتی کبوترها ناپدید شدند» نوشته سفی اکسانن توسط محسن ابوالحسنی ترجمه شده و به زودی روانه بازار نشر می‌شود. ماجرای نمایش در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد و پس از ۸ ماه تمرین قرار است از نیمه اردیبهشت در تئاتر مستقل اجرا شود.

«وقتی کبوترها ناپدید شدند» دهمین نمایشی است که با حمایت تئاتر مستقل تولید می‌شود. «باد شیشه را می‌لرزاند»، «رویای یک شب نیمه تابستان»، «رومئو و ژولیت»، «اپراتور نسل چهارم»، «گتو»، «بخواب در رویاهایت»، «رومولیت»، «شپش» و «سیزده» از جمله نمایش‌هایی هستند که پیش از این و با حمایت تئاتر مستقل تولید شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول